OBIECTIVE

Asociația Inceptus România împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Cluj lucrează împreună la prevenirea și reducerea abandonului scolar, o problema sociala  deosebit de complexa in care factorii educationali, socio-culturali, economici, dar nu numai, canteresc greu în dinamica  acestui fenomen care are o extindere nationala.

Rata abandonului scolar fiind in continuare in  crestere, preocuparea pentru a identifica mecanisme de preventive/ interventie este unul din obiectivele majore ale proiectului.

Aceasta problematică este abordata in cinci unități scolare din judetul Cluj: Școala Gimnaziala Poiana din Turda, Școala Gimnaziala din Viișoara, Liceul Tehnologic Samus din Cluj-Napoca, Liceul Tehnologic Special din Dej, Gădinița Sf. Maria din Turda

FINANTARE

Programul Operațional Capital Uman, Axaprioritară: Educație și competențe

 

BUGET

9.377.140,00 LEI

REGIUNE

NORD VEST

GRUP  ȚINTĂ

650 copii, părinți și cadre didactice

PARTENERIAT

Inspectoratul Școlar Județean Cluj

BENEFICIARI SI REZULTATE

In total proiectul se adreseaza unui numar de aproximativ 650 de copii, părinților acestora si cadrelor didactice implicate în educația lor. Două din cele cinci unități școlare găzduiesc copii cu nevoi speciale, cu dizabilități mentale usoare și medii.

Serviciile gândite prin proiect s-au centralizat în jurul a 3 deziderate principale: îmbunătățirea modelelor educaționale în cadrul școlilor, creșterea interesul copiilor pentru mediul școlar și pentru conținuturile educaționale  precum și motivarea părintilor de a le facilita copiilor accesul la școală.

Peste 200 cadre didactice din cele 5 școli și-au îmbunătățit competențele prin participare la cursuri

  • tehnici inovative
  • psihologie pozitivă
  • tehnici educative cu metode È™i instrumente activ participative
  • seminarii de instruire personalizate
  • competenÈ›e în folosirea calculatorului.

ACTIVITÄ‚ÈšI

Programul Școală dupa Școală
Odată cu finalizarea orelor de curs copii au nevoie să fie sprijiniți să își realizeze temele de casă, o etapă necesară pentru a face față cerințelor școlare. O masă caldă precedă orele în care ei , alături de profesorii mentori, exersează abilitățile de calcul matematic, citesc și scriu, îndrumați fiind pentru a-și dezvolta limbajul și scrierea. La clasele ciclului gimnazial, elevii sunt ajutați să aprofundeze cunoștințele de limbi străine.

Activitati educationale non-formale. Animație Socio-educativă
Animația socio-educativă este o componentă care abordează educația prin metode experientiale și totodată stimulează și dezvoltă abilitați sociale importante precum: cooperarea în echipa, formarea ledearshipului, relaționarea și gestionarea conflictelor prin comportamente constructive. Toate aceste competente sociale sunt exersate prin metode ludice, interactive și foarte dinamice în cadrul programului de Școală după școală de către animatorul socio-educativ.

Activitati de consiliere
O echipă de 6 consilieri oferă ajutor și sprijin emoțional copiilor care au dificultăți de adaptare la cerințele mediului școlar și îi ghidează să-și dezvolte deprinderi necesare unei maturizări psiho-sociale optime. Fără acest sprijin, copiii sunt predispuși abandonului școlar chiar înainte de a absolvi 8 clase. Așadar cei 6 consilieri sunt alături de copii, creând contexte și situații de învățare socială, ajutându-i pe copii să se simtă valoroși, să-și descopere emoțiile astfel încât să fie mai ușor acceptați atunci când relaționează cu alți copii din alte medii sociale. Elevii de clasa a VIII-a prin consilierea vocațională sunt susținuți să își identifice domenii profesionale preferat și să își continue studiile